مراقبت های قبل از تزریق ژل

رعایت نکات در خصوص مراقبت های قبل از تزریق ژل دارای اهمیت بسیار زیادی است و انجام دستورات پزشک قبل از تزریق ژل به هر ناحیه از صورت الزامیست !

قبل از تزریق ژل، باید از وضعیت پوست و حالت عمومی بیمار اطمینان حاصل شود. اگر بیمار دچار عفونت پوستی، نارسایی ایمنی یا بیماری های خاصی مانند دیابت باشد، باید پزشک معالج را مطلع کرد. همچنین، باید قبل از تزریق ژل، مناطق پوستی که قرار است تحت تزریق قرار گیرند، با آب و صابون شسته شده و از آرایش و انواع کرم های پوستی خالی شوند. این کار باعث صاف شدن سطح پوست و کاهش خطر عفونت می شود.

همچنین، قبل از تزریق ژل، باید از داروها و مکمل هایی که ممکن است باعث خونریزی بیشتر شوند، مانند آسپرین و ویتامین E، خودداری شود. در صورتی که بیمار دارویی مصرف می کند، باید قبل از تزریق ژل، با پزشک معالج خود در ارتباط باشد و راهنمایی های لازم را دریافت کند. همچنین، باید در مورد عوارض و مشکلات پس از تزریق ژل، با پزشک معالج خود مشورت کنید و توصیه های او را رعایت کنید.

آنچه در ادامه مقاله مراقبت های قبل از تزریق ژل خواهید خواند :

۱. انتخاب پزشک و کلینیک مناسب جهت تزریق ژل

۲. مشاهده نمونه کارهای پزشک قبل از تزریق ژل

۳. پرهیزهای ضروری یک تا دو هفته قبل از تزریق ژل

۴. پرهیزهای ضروری دو روز پیش از تزریق ژل

۵. سایر مراقبت‌های قبل از تزریق ژل

۱. انتخاب پزشک و کلینیک مناسب جهت تزریق ژل

تزریق ژل یک روش پرطرفدار و معمول درمانی برای کاهش چین و چروک صورت، افزایش حجم لب و پر کردن خطوط صورتی است. با این حال، انتخاب پزشک و کلینیک مناسب برای انجام این روش، بسیار مهم است. بهتر است ابتدا به دنبال یک پزشک متخصص در این زمینه بگردید و سپس با مشاهده نمونه کارهایی که قبلا توسط او انجام شده‌اند، تصمیم بگیرید که آیا او به اندازه کافی ماهر است یا خیر. همچنین، چک کنید که آیا پزشک قبلاً مشکلاتی نظیر عفونت یا تورم بعد از تزریق ژل داشته است یا خیر.

علاوه بر این، انتخاب کلینیک مناسب نیز بسیار مهم است. کلینیک باید دارای تجهیزات پزشکی و عملیاتی جدید و به روز، تمیز و بهداشتی باشد. همچنین، کلینیک باید پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی را به درستی رعایت کند تا خطر عفونت و عوارض جانبی کاهش یابد. در نهایت، همیشه بهتر است از کلینیک‌هایی که مجوز رسمی دارند و توسط سازمان‌های مربوطه تایید شده‌اند، استفاده کنید.

۲. مشاهده نمونه کارهای پزشک قبل از تزریق ژل

قبل از تزریق ژل، پزشکان معمولا به نمونه کارهای خود از قبل از این که برای بیمارانشان این کار را انجام دهند، نگاهی می‌اندازند. این نمونه کارها شامل عکس‌های قبل و بعد از تزریق، نمونه‌های چند نوع ژل مختلف و عکس‌های بیشتری از بیماران قبل از درمان و بهبودی آن‌ها می‌شوند. با مشاهده این نمونه کارها، پزشکان می‌توانند بهترین ژل را برای بیمار خود انتخاب کنند و بهترین نتیجه را درمانی برای بیماران خود بدهند.

به علاوه، مشاهده نمونه کارهای پزشکان به آن‌ها کمک می‌کند تا با نحوه انجام عمل تزریق ژل آشنا شوند و از خطرات و عوارض ناشی از عمل تزریق کاسته شود. همچنین، با مشاهده نمونه کارهای قبلی خود، پزشکان می‌توانند بهترین روش را برای تزریق ژل پیدا کنند و در نتیجه خطاهایی که ممکن است در فرایند تزریق رخ دهد، را به حداقل برسانند. به طور کلی، مشاهده نمونه کارهای پزشکان قبل از تزریق ژل، بهبود کیفیت درمان و افزایش اطمینان بیماران نسبت به پزشکان و درمان آن‌ها را به دنبال دارد.

برای مشاهده نمونه کارهای زر کلینیک می توانید به صورت حضوری به کلینیک از طریق نشانی تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد ۲۰۲ با تعیین وقت قبلی ( جهت جلوگیری از ازدحام در کلینیک ) یا صفحه اینستاگرام زر کلینیک مراجعه کنید.

۳. پرهیزهای ضروری یک تا دو هفته قبل از تزریق ژل

تزریق ژل به یکی از روش‌های پرطرفدار برای افزایش جوانی و بهبود ظاهر پوست است. اما برای داشتن نتایج بهتر و کاهش احتمال عوارض باید دو هفته قبل از تزریق ژل به پرهیزهای ضروری توجه شود. برای مثال، باید از مصرف آسپرین، ویتامین E، گیاهان دارویی و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند خونریزی و نفوذ ژل را افزایش دهند.

همچنین، قبل از تزریق ژل باید از داروهایی که تاثیرشان روی خونریزی دارد (مانند آنتی‌کوآگولانت‌ها) به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین، پیش از تزریق ژل باید از خوردن غذاهایی که برای کاهش التهاب مصرف می‌شوند، مانند ماهی، زنجبیل و سیر، استفاده کنید. در کل، پرهیزهای ضروری قبل از تزریق ژل می‌توانند نتایج بهتری را به همراه داشته باشند و در عین حال احتمال عوارض را کاهش دهند.

حداقل یک تا دو هفته پیش از تزریق باید از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و همچنین بعضی از مکمل‌ها بپرهیزید. مصرف بسیاری از ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی قبل از تزریق ژل می‌توانند، آثار پیش‌بینی نشده‌ای به‌جای بگذارد.

داروهای رقیق‌کننده خون نظیر آسپرین، بروفن و ناپروکسن پیش از تزریق ژل ممکن است، احتمال خونریزی و کبودی را بالا ببرند و باعث بروز مشکلاتی در حین و پس از تزریق شود. بسیاری از این داروها مانع لخته شدن خون می‌شوند. چناچه داروهای ضروری در این دسته (مانند پلاویکس یا کومادین) را به‌دستور پزشک مصرف می‌کنید، قطع مصرف آن‌ها را توصیه نمی‌کنیم. در عین حال لازم است، در صورت مصرف این داروها از احتمال بروز کبودی آگاه باشید.

۴. پرهیزهای ضروری دو روز پیش از تزریق ژل

همانطور که می‌دانیم، تزریق ژل درمانی برای جوانسازی پوست صورت و اصلاح عیوب ظاهری آن است. اما قبل از اینکه به این روش روی بیاوریم، نیاز است تا دو روز پیش از تزریق، برخی پرهیزهای ضروری را رعایت کنیم.

دست‌کم دو روز قبل از تزریق ژل، از استعمال محصولات و داروهای موضعی خودداری کنید. این داروها شامل رتینول (Retinol)، رتین‌آ (Retin-A)، رتینوئیدها، گلیکولیک‌اسید و هر دارویی است که با برچسب «ضد پیری» یا در اصطلاح Anti Aging شناخته می‌شود. مصرف تمام این داروها پوست را حساس می‌کند و ممکن است، بر نتیجه درمان اثر منفی بگذارد.

آیا می‌دانستید الکل مانند رقیق‌کننده خون عمل می‌کند؟ به‌همین علت برای کاهش خونریزی، کبودی، التهاب و تورم در حین تزریق و پس از آن، دست‌کم ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از تزریق، از مصرف الکل خودداری کنید. کافئین هم دست کمی از الکل ندارد، مصرف کافئین پیش از تزریق، موجب دی‌هیدراته شدن بدن می‌شود و می‌تواند، فرآیند بهبودی را با کندی مواجه کند.

توصیه می‌کنیم، مصرف نمک را نیز در این بازه به حداقل برسانید. به‌ویژه اگر گزینه انتخابی پزشک برای شما، فیلر هیالورونیک اسید است. فیلرهای تزریقی حاوی هیالورونیک اسید، با آب پیوند می‌دهند. از این رو کاهش مصرف غذاهای شور به کاهش تورم پس از تزریق کمک شایانی می‌کند. در این بازه زمانی از انجام انواع روش‌های موزدایی نیز در مناطق تزریق خودداری کنید.

۵. سایر مراقبت‌های قبل از تزریق ژل

علاوه بر موارد فوق لازم است، دستورالعمل‌های دیگری را پیش از تزریق ژل مدنظر داشته باشید. اگرچه این موارد در دسته پرهیزهای خوراکی، دارویی یا جسمی قرار ندارند، اما توجه به آن‌ها از عوارض ناخواسته پس از تزریق می‌کاهد.

برای مثال اگر جزو افرادی هستید که سابقه ابتلا به تبخال، راش یا قرمزی دارید، حتماً چند روز پیش از تزریق ژل پزشک خود را نسبت به این موضوع مطلع کنید. ممکن است پزشک مصرف داروهای خاصی را برای شما ضروری بداند.

شاید شنیدن این مسئله کمی عجیب باشد، اما باید بدانید، در بسیاری از مناطق، آب لوله‌کشی می‌تواند، منبع عفونت باشد. به‌همین علت توصیه می‌کنیم، در روز تزریق از شستن صورت با آب لوله‌کشی خودداری کنید. بهتر است، برای تمیز کردن صورت خود، از دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده استفاده کنید.

اگر باید در روز تزریق صورت خود را بشویید، از آبی استفاده کنید که نسبت به سلامت آن اطمینان دارید. توجه به این مسئله به‌ویژه برای کسانی که تزریق ژل با کانولا داشته‌اند، بسیار حائز اهمیت است. ۲۴ ساعت پس از انجام اقدام درمانی، نواحی تزریق، به‌طور طبیعی ترمیم و بسته می‌‌شوند و پس از این مدت می‌توانید، صورت خود را مثل همیشه بشویید.

سوالات متداول در خصوص مراقبت های قبل از تزریق ژل

۱. چگونه باید پوست را برای تزریق ژل آماده کنیم؟

برای تزریق ژل در پوست، ابتدا باید پوست را به شکل محکم و بدون چین و چروکی آماده کنید. برای این کار، بهتر است قبل از تزریق، پوست را با آب ولرم و صابون ملایم شستشو داده و سپس با حوله‌ی نرم خشک کنید. همچنین، باید از استفاده از هرگونه ضد عفونی کننده، مانند الکل، پرهیز کرد، زیرا این مواد ممکن است باعث تحریک پوست شوند و موجب ایجاد التهاب شوند. در نهایت، پوست را به دقت بررسی کنید تا از وجود هرگونه زخم، خال و یا علائمی از عفونت مطمئن شوید.

۲. آیا مصرف مواد خاصی قبل از تزریق ژل مفید است؟

برخی افراد ممکن است باور داشته باشند که مصرف مواد خاصی قبل از تزریق ژل مفید است. اما باید توجه داشت که هیچ ماده‌ای نمی‌تواند تأثیر مثبت خاصی در کیفیت واکسیناسیون با ژل داشته باشد. در واقع، مصرف برخی مواد قبل از تزریق ژل می‌تواند عوارض نامطلوبی را برای بدن به دنبال داشته باشد. بنابراین، بهترین روش برای داشتن واکسیناسیون بهتر، توصیه‌های پزشکی را دنبال کردن و از مصرف هرگونه مواد قبل از تزریق ژل خودداری کردن است.

۳. چگونه می توانیم از عوارض جانبی قبل از تزریق ژل پیشگیری کنیم؟

تزریق ژل در برخی موارد ممکن است باعث عوارض جانبی شود. برای پیشگیری از این موضوع، باید از یک پزشک مجرب و متخصص در این زمینه استفاده کنید و همچنین به وی اطلاع دهید که آیا شما دارای بیماری خاصی هستید یا نه. همچنین، باید از سرمایه گذاری در ژل های با کیفیت بالا جدا خودداری کرد و همیشه از ژل های معتبر و با نام تجاری معتبر استفاده کرد. در نهایت، قبل از تزریق ژل باید به دقت از پزشک خود در مورد روش تزریق و پیشنهادات پس از تزریق پرسش کنید.

۴. آیا باید قبل از تزریق ژل داروهای خاصی را قطع کنیم؟

بله، در برخی موارد قبل از تزریق ژل به ناحیه مورد نظر، باید داروهای خاصی را قطع کرد. به عنوان مثال، قبل از تزریق ژل هیالورونیک اسید برای پر کردن چین و چروک صورت، باید از مصرف آسپرین، ایبوپروفن و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ناپروکسن و دیکلوفناک پرهیز کرد. این داروها ممکن است باعث خونریزی و کبودی در ناحیه تزریق شده شوند.

در موارد دیگری مانند تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت، نیاز به قطع داروهای خاصی نیست ولی باید قبل از تزریق ژل، به پزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروهایی هستید تا با توجه به شرایط شما، تصمیم گیری مناسبی انجام شود.

۵. چگونه می توانیم از عفونت پس از تزریق ژل جلوگیری کنیم؟

تزریق ژل در بسیاری از موارد برای درمان پوست و رفع چین و چروک استفاده می شود، اما یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از تزریق ژل رخ دهد، عفونت است. برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا باید از یک پزشک مجرب و متخصص پوست معتبر برای تزریق ژل استفاده کنید. همچنین باید به محل تزریق ژل بعد از عمل دقت کنید و به آن نیازمندی های لازم را برای پاکیزگی و ضد عفونی کردن آن اعمال کنید. همچنین، پس از تزریق ژل باید از استفاده از آرایش و سایر مواد آرایشی و بهداشتی برای چند روز خودداری کنید تا محل تزریق به خوبی بهبود یابد و عفونت از بین برود.

جهت کسب اطلاعات در خصوص تزریق ژل و رزرو نوبت از طریق شماره های ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ و ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵ با زرکلینیک در ارتباط باشید .