لوگو مطب پوست و مو پوست مو زیبائی ژل بوتاکس فیلر
لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است و در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزایش زیادی داشته است که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود.

لیزر یک پرتوی نوری است . منتها نوری که ویژگی‌ های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پر انرژی است . لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌ های زیادی دارند. در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌ های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می‌ شود.

لیزرهای مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می‌ شوند . فناوری‌های الکساندریت ، موتوس و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. این لیزرها از نظر کاربرد باهم تفاوت دارند. مثلاً الکساندریت بیشتر برای کسانی موثر است که پوستی روشن دارند . این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت‌ های فیزیکی لیزرها مثل فرکانس و طول موج است.

موهای زائد چگونه رشد می‌ کنند؟

مو به طور طبیعی دارای سه بخش رشد، استراحت و ریزش است که در هر فرد بسته به عوامل مختلف متفاوت است. مدت زمان رشد مو نسبت به دو فاز دیگر بیشتر است ولی در تمامی افراد یکسان نیست. در چرخه رشد موهای شما رنگدانه‌ ای را تولید می‌ کند که به آن رنگ می‌ دهد و این رنگدانه‌ ها همان چیزی است که لیزر هدف قرار می‌ دهد. به همین دلیل لیزر روی فولیکول‌هایی که در مرحله رشد هستند موثرتر است.

کانال تلگرام زر کلینیک پوست مو زیبائی
انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد

در حال حاضر دستگاه‌ های مختلفی برای حذف موهای زائد تولید شده‌ اند که هر کدام از آنها دارای قابلیت‌ های منحصر به فردی هستند. به طور کلی نمی‌ توان از بین این دستگاه‌ ها یکی را به عنوان بهترین دستگاه پاک سازی پوست انتخاب کرد، با این حال بنا به شرایط بیمار استفاده از هر کدام می‌ تواند نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته باشد. در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت جزو بهترین دستگاه‌ هایی شد که توانست در مدت کوتاهی نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند. در زرکلینیک دو دستگاه موتوس و کندلا از سری دستگاه های الکساندرایت موجود است .

لیزر دایود

از دیگر دستگاه‌ های لیزر مو لیزر دایود است که بهترین مزیت آن تعداد جلسات درمانی کمتر نسبت به دستگاه‌ های مشابه است. کار با این دستگاه برای بیمار کمی آزار دهنده خواهد بود و متقاضی درد بیشتری را نسبت به نوع لیزر الکساندرایت متوجه می‌ شود.

لیزر Nd- YAG

این دستگاه اولین بار برای پوست‌ های تیره مورد استفاده قرار گرفت و علاوه بر پوست‌ های تیره، پوست با رنگ‌ های دیگر را نیز پشتیبانی خواهد کرد. دستگاه لیزر ان دی یاگ برای انواع موها از نازک گرفته تا ضخیم کاربرد دارد.

افراد مناسب برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد تقریبا برای هر کسی امکان پذیر است امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های جدید لیزر این امکان برای تمامی رنگ پوست و موها ایجاد شده که بتوانند لیزر موهای زائد را انجام دهند، کاندیدای ایده آل دارای خصوصیات زیر هستند :

افرادی که لیزر موهای زائد برای آن ها مناسب نیست
مزیت لیزر موهای زائد

دقت بالا

سرعت درمان بالا

هزینه و قیمت

درد کمی حس خواهید کرد

در تمام نواحی بدن می توان لیزر را انجام داد

عدم رشد موهای زیر پوستی

تاثیر گذاری بالا در حذف موهای زائد

معایب لیزر موهای زائد

درد، قرمزی و التهاب – پوسته پوسته شدن – سوختگی و تاول

هایپوپیگمنتیشن (کاهش رنگدانه‌ها یا همان روشن‌تر شدن رنگ پوست)

هایپرپیگمنتیشن(افزایش رنگدانه‌ها یا همان تیره‌تر شدن رنگ پوست)

آسیب به چشم – خطر عفونت ‌های پوستی – اسکار و زخم

برخی عوارض لیزر موهای زائد موقتی و طبیعی هستند ولی به ندرت مشاهده می‌ شوند . سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار ، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولا ناشی از خطای درمانی هستند که با مراجعه به یک کلینیک پوست و زیبائی که دارای کارشناسان و متخصصان خبره در این زمینه هستند ، می توانید عوارض لیزر را نزدیک به صفر برسانید . به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می‌ شوند.

تعداد جلسات لازم برای جواب دهی لیزر موهای زائد

این که لیزر بر روی موهای بدن شما تا چه حد اثر بگذارد به عوامل مختلفی مثل رنگ پوست، رنگ موهای زائد، ضخامت موها، تعداد موها، ناحیه مورد نظر برای لیزر و نوع دستگاهی که با آن لیزر انجام‌‌ می‌دهید بستگی دارد. اکثر کلینیک‌‌ های معتبر زیبایی، قبل از انجام لیزر موهای زائد برای مراجعان، یک یا دو جلسه مشاوره با متخصص پوست‌‌ می‌گذارند و در آن همه موارد بالا بررسی‌‌ می‌ شود. در آن جلسه مشاوره تخمین زده‌‌ می‌ شود که به چند جلسه برای لیزر نیاز است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد در بهترین و مجهزترین کلینیک لیزر موهای زائد با جدیدترین دستگاه ها، بین ۹ تا ۱۲ جلسه است که در بازه زمانی بین ۴۰ تا ۴۵ روز انجام‌‌ می‌ گیرد. اما به طور کلی، لیزر نواحی مثل دست و پا زودتر و لیزر صورت و بیکینی دیرتر به نتیجه‌‌ می‌ رسد. 

هزینه لیزر موهای زائد

در گذشته قیمت لیزر موهای زائد را با توجه به تعداد شات‌ های دستگاه محاسبه می‌ کردند. امروزه قیمت گذاری با توجه به ناحیه‌ تحت درمان و جنسیت تعیین می‌ شود . مثلا هزینه لیزر موهای زیر بقل خانم‌ ها با هزینه لیزر موهای زیر بقل آقایان تفاوت قیمت دارد.

عوامل موثر بر هزینه لیزر موهای زائد امروزه به سه عامل کلی بستگی دارد : دستگاه لیزر، مهارت و تجربه‌ کادر درمانی و همچنین ناحیه‌ تحت درمان . دو مورد اول باعث تعیین قیمت پایه‌ ای برای لیزر هر ناحیه می‌ شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت نوبت ویزیت با شماره های زرکلینیک ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ و یا ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵ تماس حاصل نمائید .

fa-home
خانه
fa-user-circle-o
خدمات
fa-phone
اطلاعات تماس