لوگو مطب پوست و مو پوست مو زیبائی ژل بوتاکس فیلر
هایفوتراپی

هایفو یا HIFU مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفوتراپی جزو روش‌های نوین، بدون درد و غیر تهاجمی برای کاهش چین و چروک صورت است که این روش درمانی سازگاری بالایی با پوست داشته و نتایج آن تا چندین سال دوام می‌آورند.

از سایر کاربردهای این روش درمانی میتوان به لیفت صورت و ابرو، سفت کردن بافت همبند و درمان سلولیت نیز اشاره کرد. در این روش درمانی، امواج فراصوت یا همان اولتراسوند متمرکز به عمق پوست نفوذ کرده و موجب تحریک تولید کلاژن و الاستین میشوند.

این امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا موجب بهبود فرآیند ترمیمی بدن در صورت و گردن شده و در نتیجه با تسریع این روند موجب سفت و لیفت شدن پوست شل شده و افتاده میشوند.

هایفوتراپی چیست؟

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، عبارت هایفو به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا بوده و این روش درمانی می تواند بافت بدن را در اعماق مختلف برای سفت و لیفت کردن پوست و همچنین کانتورینگ یا زاویه‌سازی مورد هدف قرار دهد.

دستگاه هایفو نیز عملکردی کاملا غیر تهاجمی داشته و با هدف قرار دادن لایه‌ های عمیق پوست موجب تحریک تولید کلاژن می شود. گاها به این روش درمانی لیفت سرپایی صورت نیز گفته می شود، چرا که در سریع‌ ترین زمان ممکن قابل انجام بوده و کاملا بدون درد و بدون دوره نقاهت است.

کانال تلگرام زر کلینیک پوست مو زیبائی
کاربرد هایفوتراپی

می توان از هایفوتراپی بر روی نواحی مختلف صورت و بدن جهت از بین بردن شل شدگی و افتادگی پوست و همچنین برای برطرف کردن چین و چروک پوستی ناشی از افزایش سن استفاده کرد. همچنین، این روش برای کاهش چربی و کانتورینگ نقاطی از بدن که چربی‌های سرسخت در آن تجمع یافته و نسبت به ورزش و رژیم غذایی نیز مقاوم هستند، مناسب است.

جوانسازی و لیفت پوست با هایفوتراپی

برای افرادی که از جراحی لیفت پوست فراری هستند، هایفوتراپی بهترین راه برای لیفت ظریف پوست صورت و گردن است. پس از این درمان به دلیل انقباض فیبرهای کلاژن، لیفت و سفت شدن آنی پوست احساس می شود. با این حال ، تأثیرات کامل این درمان طی ماه‎‌های آینده و با بازسازی لایه‌های پوست به دلیل تولید فیبرهای کلاژن و الاستین بیشتر حس خواهد شد.

لاغری و کانتورینگ صورت و بدن با هایفوتراپی

کانتورینگ بدن به‌ وسیله تخریب هدفمند سلول‌ های چربی اضافی ناحیه تحت درمان میسر می شود. قابل تنظیم بودن عملکرد دستگاه هایفو به نوعی تضمین می کند که بافت سایر نواحی آسیبی نبیند و این امر روند بهبودی پس از این درمان را کوتاه‌ تر می کند. با این درمان می توان سلولیت و رسوبات سرسخت چربی را به‌ طور مستقیم هدف قرار داده و از بین برد که این امر موجب سفت و کانتور شدن صورت و بدن می شود.

جوانسازی و تنگ کردن واژن با هایفوتراپی

دستگاه هایفو از تکنیک متمرکز سازی غیر تهاجمی امواج اولتراسونیک برای هدف قرار دادن و تأثیر مستقیم روی لامیا مخاطی و لایه عضلانی واژن استفاده می کند. در این روش با استفاده از امواج فرا صوت به عنوان منبع انرژی و با بهره‌گیری از قدرت نفوذ و کانونی بودن امواج، شدت نفوذ امواج اولتراسوند افزایش می یابد. بنابر این، در لایه‌ های عمیق نیز تحریک تولید کلاژن میسر می شود که نهایتا این امر موجب تنگ‌ تر شدن واژن می شود.

مزایا و فواید هایفوتراپی

درمانی غیر تهاجمی که نیازی به بریدگی و بخیه زدن (جراحی) ندارد.
برای کانتورینگ یا زاویه‌ سازی صورت و سایر نواحی بدن بسیار مناسب است.
بدون نیاز به دوره نقاهت.
هیچ گونه عوارض جانبی جدی ندارد.
موجب سفت‌ تر و جوان‌ تر شدن پوست می شود.
همچنین برای از بین بردن منافذ تیره پوست صورت نیز مؤثر است.
برای استرچ مارک یا علائم کشیدگی پوست مثلا بعد از زایمان نیز مناسب است.
موجب کاهش علائم پیری پوست اعم از چین و چروک پوستی و خطوط خنده و اخم میشود.

هایفوتراپی یک روش جوانسازی بسیار عالی است اما ممکن است ظاهر شدن نتایج نهایی تا چند هفته زمان بر باشد.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

هایفوتراپی برای افتادگی‌ های شدید پوست مؤثر نیست. بنابر این میزان شل شدگی یا افتادگی پوست شما باید خفیف تا متوسط باشد تا این درمان برای شما مناسب باشد. افراد بالای ۳۰ سال یا افراد مسن‌تری که شل شدگی پوستشان خفیف تا متوسط است، بهترین کاندیدا برای این درمان هستند.

برخی از شرایط پزشکی مانع دریافت این درمان می شوند. افرادی که دارای ضربان ساز قلب هستند یا به مواردی اعم از صرع، فلج صورت، اختلالات قلبی عروقی/کلیوی یا بیماری خودایمنی و سرطان مبتلا هستند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنند، کاندیدای مناسبی برای این درمان نیستند.

آمادگی‌ های لازم قبل از هایفوتراپی

در روز درمان نباید هیچ گونه تبخال یا تاولی بر روی پوست ناحیه تحت درمان داشته باشید. این موارد باید قبل از شروع هایفوتراپی به‌ وسیله داروهای ضد ویروسی درمان شوند. تنها در صورتی که پوست شما کاملا سالم باشد میتوانید تحت این درمان قرار بگیرید.

در روز درمان پوست شما باید کاملا تمیز بوده و هیچگونه آرایش یا کرم مرطوب کننده بر روی آن نداشته باشید.

قبل از شروع درمان، ژل مخصوص بر روی ناحیه اعمال خواهد شد.

چنانچه داروی آنتی بیوتیک مصرف میکنید و قصد دریافت هایفوتراپی دارید، ممکن است مجبور باشید که مصرف این دارو را متوقف کنید.

مصرف این داروها موجب میشوند تا پوست نسبت به نور حساس‌ تر شود.

از مصرف مشروبات الکلی نیز خودداری کنید.

نحوه انجام هایفوتراپی

پزشک معمولاً هایفوتراپی را با تمیز کردن پوست ناحیه و اعمال ژل مخصوص شروع میکند. سپس، با استفاده از دستگاه دستی، امواج فراصوت یا اولتراسوند را در فواصل زمانی کوتاه به پوست منتشر میکند.

هر جلسه درمانی معمولاً ۳۰ الی ۹۰ دقیقه زمان میبرد.

برخی از بیماران درد و ناراحتی خفیفی در طول درمان گزارش میکنند،

برخی نیز پس از درمان هم درد خفیفی دارند. از اینرو، ممکن است پزشک از بی حسی موضعی برای جلوگیری از احساس درد استفاده کند.

برای پس از درمان نیز میتوانید از داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تایلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) استفاده کنید.

مراقبت‌ های بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی هیچ گونه دوره نقاهتی ندارد و پس از درمان ممکن است فقط قرمزی و تورم خفیفی داشته باشید که این علائم نیز به سرعت برطرف خواهند شد.

اجتناب از قرار گیری در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار حائز اهمیت است.

اشعه ماوراء بنفش خورشید موجب پیری زودرس پوست شده و همچنین موجب بروز چین و چروک و افتادگی پوست و همچنین رنگدانه‌های پوستی می شود.

اشعه ماوراء بنفش خورشید به رشته‌ های کلاژن و الاستین نیز آسیب زده و در نتیجه می تواند نتایج هایفوتراپی را محدودتر کند.

به مدت ۱ هفته پس از درمان نیز باید از لایه‌برداری پوست و اعمال محصولات حاوی اسید برروی پوست خودداری کنید.

نتیجه بخشی و شروع اثر هایفوتراپی

شما بلافاصله پس از درمان، تغییرات خفیفی که عمدتاً ناشی از تورم و سفت شدن آنی پوست است را مشاهده خواهید کرد.

نتایج کامل درمان پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه ظاهر خواهند شد و این به این دلیل است که تولید کلاژن به زمان نیاز دارد.

برخی از نتایجی که در بلند مدت به آنها دست خواهید یافت عبارتند از:

لیفت و سفت شدن پوست و کاهش افتادگی پوست.
صاف شدن پوست و کاهش خطوط.
کاهش چین و چروک و منافذ پوست.
روشن‌تر شدن پوست.

ماندگاری هایفوتراپی

با اینکه نتایج هایفوتراپی میتوانند تا سال‌ها ماندگاری داشته باشند، اما باز هم دائمی نیستند.

پوست به مرور زمان پیر می شود و نیروی جاذبه زمین نیز موجب رو به پایین کشیده شدن پوست شده و موجب میشود تا اثرات هایفوتراپی معکوس شوند.

با این حال، اثرات تولید کلاژن به کمک این روش تا سال‌ها در پوست باقی میماند و شما میتوانید با جلسات درمانی سالانه، نتایج خود را حفظ کرده و بهبود ببخشید.

عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی عوارض جانبی چندانی ندارد، اما با این حال برخی از افراد ممکن است درد و ناراحتی خفیفی بعد از این درمان داشته باشند.

تحقیقات نشان می دهند که این درمان عوارض جانبی جدی نداشته و تنها موارد زیر بصورت جزئی ممکن است بروز کنند:

تورم
بی حسی
قرمزی پوست
کبودی
راش پوستی

طی سایر تحقیقات، در برخی از موارد بیماران بلافاصله پس از درمان درد و ناراحتی گزارش کرده‌اند که پس از گذشت ۴ هفته به طور کامل برطرف شده است.

هزینه و قیمت هایفوتراپی

هزینه این روش بسته به فناوری دستگاه مورد استفاده در کلینیک متفاوت است. برخی از دستگاه‌ ها قدرتمندتر و مؤثرتر از سایر دستگاه‌ ها بوده و همچنین موجب بروز درد کمتری نیز می شوند.

همچنین، هزینه هایفوتراپی به محل درمان و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز هم بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت نوبت ویزیت با شماره های زرکلینیک ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ و یا ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵ تماس حاصل نمائید .

fa-home
خانه
fa-user-circle-o
خدمات
fa-phone
اطلاعات تماس