لوگو مطب پوست و مو پوست مو زیبائی ژل بوتاکس فیلر
کربوکسی تراپی مو

مو یکی از اصلی‌ ترین عناصر زیبایی و جذابیت هر کس به شمار می‌آید و برای بسیاری از افراد مهم است که موهای پرپشت و سالمی داشته باشند، اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکلات ژنتیکی، افزایش سن و بیماری‌های خاص، فرد ریزش مو را تجربه کند یا موهای کم‌ پشتی داشته باشد.

این اتفاق قطعا روی اعتماد‌به‌نفس بسیاری از این افراد تاثیر می‌گذارد و حتی ممکن است روابط اجتماعی آنان را محدود کند. اگر شما یا اطرافیانتان از این مشکل رنج می‌برید، باید بگوییم نگرانی‌تان بیهوده است .

چرا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت پزشکی برای لاینحل‌ترین مشکلات هم راه درمانی پیدا می‌شود و رویش مجدد و تقویت تار موها پروسه غیرممکنی نیست.

یکی از این روش‌ های درمانی، کربوکسی تراپی مو نام دارد که از اوایل قرن ۲۰ میلادی به‌ عنوان یک روش درمانی موثر برای بهبود وضعیت سلامت و رویش موها مطرح شد.

این روش درمانی غیرتهاجمی با نتایج فوق‌العاده توانست با استقبال بسیاری از افراد مواجه شود و این‌ چنین خود را به‌ عنوان یکی از قطعی‌ ترین روش‌ های درمانی زیبایی ثابت کند.

کربوکسی تراپی مو چیست؟

کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین و مهم‌ترین شیوه‌ها در فرایندهای اصلاح‌کننده پوستی است که از آن جهت بهبود وضعیت ارتجاعی و کشسانی پوست، بهبود شرایط و استحکام تار موها، کاهش چین‌وچروک پوست، رفع تیرگی زیر چشم و افزایش کلاژن‌سازی استفاده می‌ شود.

این روش مبتنی بر بهره‌ گیری از گاز کربن دی‌ اکسید است و متخصص پوست و مو می‌ تواند به کمک گاز کربن دی‌ اکسید خون‌ رسانی را در بخش مورد نظر افزایش داده و مشکلات مواضع مختلف را رفع کند. کربوکسی تراپی مو یکی از کاربردی‌ترین روش‌های غیر تهاجمی جهت بهبود روند رشد مو و تقویت ریشه آن است.

معنای غیرتهاجمی بودن این روش این است که بدن انسان به‌ شکل طبیعی طی فرایندهایی کربن دی‌اکسید را تولید می‌کند و با تزریق مقدار اضافی‌تری از آن واکنش شیمیایی جدید و مخربی در بدن شکل نمی‌ گیر‌د.

با تزریق‌ کردن کربن دی‌ اکسید به ریشه مو و نواحی که باید تحت درمان قرار بگیرد، رگ‌ های خون‌ رسان تحریم می‌ شوند و با افزایش سرعت جریان گردش خون، تغذیه و تقویت فولیکول موها انجام می‌ شود.

به زبان ساده اگر بخواهیم فرایند علمی این فعالیت را توضیح دهیم، باید بگوییم تزریق کربن دی‌ اکسید به نواحی مختلف سر باعث می‌ شود آن نواحی مورد هجوم تعداد زیادی از گلبول‌ های قرمز قرار بگیرند.

در حقیقت زمانی که کربن دی‌ اکسید وارد بدن شما می‌ شود، سیستم گردش خون بدن‌تان به‌سرعت تحریک می‌ شود.

در این حال بدن تصور می‌ کند اکسیژنش کم شده و در شرایط بحرانی قرار گرفته و به همین علت بافت‌ ها و سیستم عصبی بدن تلاش می‌ کنند با استفاده از رگ‌ های خونی و افزایش اکسیژن‌ رسانی شرایط را تحت کنترل خود در بیاورند.

این وضعیت با تامین اکسیژن مورد نیاز بدن ادامه پیدا کرده، پوست به کلاژن‌ سازی روی می‌ آور‌‌‌د و در پی آن کربن دی‌ اکسید اضافی بدن هم دفع می‌گ ردد.

در نهایت هم فعالیت این گلبول‌ های حاوی اکسیژن فولیکول‌ های مو را بازسازی می‌ کنند و این‌ چنین فرایند تقویت و رشد موها انجام می‌ شود.

کانال تلگرام زر کلینیک پوست مو زیبائی
چه کسانی بهترین گزینه برای انجام کربوکسی تراپی مو هستند؟

هر چند این روش یک روش غیر تهاجمی و بی‌ خطر محسوب می‌ شود، اما قطعا در میان افراد کسانی هستند که مناسب‌ ترین گزینه برای کربوکسی تراپی مو به شمار می‌ آیند و وقت آن رسیده که به این روش درمانی روی بیاورند.

در ادامه افرادی که برای این روش درمانی بهترین کاندیدا محسوب می‌شوند را معرفی می‌ کنیم:

افرادی که دچار ریزش موی موقت شده‌اند، می‌‌توانند با مشورت پزشک برای انجام کربوکسی تراپی مو اقدام کنند.


افرادی که خط رویش مو از پیشانی‌ شان عقب‌نشینی کرده یا در حال عقب‌نشینی است، می‌توانند با کربوکسی تراپی مو این مشکل را حل کنند.


افرادی که به دلیل مصرف داروهای مختلف و طی‌کردن طول درمان دچار ریزش مو شده‌اند، می‌توانند با پایان یافتن درمان و مصرف داروها اقدام به انجام کربوکسی تراپی کنند.


افرادی که ریزش موی پراکنده دارند و رشد موهایشان در تمام نواحی سر یکسان نیست نیز یکی از بهترین کاندیداهای انجام کربوکسی تراپی مو هستند.


افرادی که دچار ریزش موی پس از بارداری شده‌اند هم از گزینه‌های اصلی انجام کربوکسی تراپی هستند.

چه کسانی بهتر است از انجام کربوکسی تراپی مو منصرف شوند؟

همان‌ طور که عده‌ ای مناسب‌ ترین گزینه برای انجام این روش درمانی به شمار می‌ آیند، عده‌ ای هم باید از انجام کربوکسی تراپی مو منصرف شوند؛  این روش ممکن است برایشان مشکلاتی به وجود بیاورد.

اگر جزو این دسته از افراد هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید و بعد تصمیم بگیرید:

افرادی که دچار مشکلات کلیوی مانند نارسایی کلیه هستند و در پروسه درمانی دیالیز قرار دارند، نمی‌توانند از کربوکسی تراپی مو بهره ببرند.


افرادی که به علت ابتلا به سرطان تحت انجام شیمی درمانی هستند تا پایان طول درمان نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.


بانوانی که در دوره بارداری قرار دارند گزینه مناسبی برای انجام کربوکسی تراپی مو نیستند.


افرادی که مبتلا به کم‌خونی هستند تا زمانی که به شرایط خونی متعادلی نرسیده‌اند، نباید برای کربوکسی تراپی اقدام کنند.


بیماران مبتلا به صرع به هیچ وجه گزینه مناسبی برای این روش درمانی نیستند.


افراد دچار مشکلات مغزی بهتر است از انجام کربوکسی تراپی پرهیز کنند.


بیماران قلبی و عروقی و بیمارانی با مشکلات تنفسی مانند آسم، گزینه مناسبی برای استفاده از کربوکسی تراپی نیستند.


افرادی که از گلوکوم یا همان آب سیاه چشم رنج می‌برند، باید از انجام کربوکسی تراپی پرهیز کنند.

عوارض جانبی کربوکسی تراپی مو

مشخصا اطلاع از عوارض جانبی هر روش درمانی حق بیمار است و یکی از اصلی‌ترین فاکتورها جهت انتخاب روش درمانی مورد نظر محسوب می‌شود. جالب است بدانید کربوکسی تراپی هیچ‌گونه عارضه درمانی برای کسانی که گزینه مناسب انجام این روش به حساب می‌آیند، ندارد.

همان‌ طور که گفتیم کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است، چراکه دی‌اکسید کربن در بدن انسان به شکل طبیعی وجود دارد و مشخصا با تزریق این ماده هیچ‌ گونه واکنش شیمیایی مخربی در بدن شکل نمی‌گیرد؛ بنابر این کربوکسی تراپی مو یک روش درمانی بی‌ خطر و بدون عوارض است که شما می‌ توانید در صورت نیاز بدون هیچ نگرانی خاصی از مزایای آن بهره ببرید.

مزایای کربوکسی تراپی مو

دانستید که این روش درمانی عارضه خاصی برایتان ایجاد نمی‌ کند. قطعا دانستن مزایای کربوکسی تراپی به شما کمک می‌ کند انتخاب عاقلانه‌ تر و منطقی‌ تری داشته باشید.

اطلاع از مزایای هر روش‌ های درمانی به شما در انتخاب آن روش کمک می‌کند و باعث می‌شود با انگیزه بیشتری به دنبال درمان بروید.

مزایای کربوکسی تراپی مو عبارتند از:

کربوکسی تراپی یک روش درمانی بدون عارضه و بدون خطر است.


این روش درمانی یک فرایند غیر تهاجمی به شمار می‌آید و در ادامه مشکلاتی برایتان به وجود نمی‌آورد.

این روش درمانی کاملا سر پایی است و بدون بی‌هوشی، با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.


شما در هنگام انجام کربوکسی تراپی هیچ‌‌گونه درد و خون‌ریزی احساس نمی‌کنید.


کربوکسی تراپی برای هر ناحیه از بدن تاییدیه ‌سازمان غذا و داروی امریکا را دارد.


درصد موفقیت کربوکسی تراپی بسیار بالا است که این خود انگیزه انجام آن برای بیماران را دوچندان می‌کند.


نتایج کربوکسی تراپی به شکل ملموسی قابل مشاهده است و تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارد.

همین امر موجب افزایش اعتمادبه‌نفس در فرد بیمار پس از درمان می‌شود.

هزینه کربوکسی تراپی مو

به ‌طور قطع نمی‌ توان برای تمام مراجعه‌ کنندگان یک فاکتور پیچید و محاسبه هزینه نهایی این فرایند درمانی پارامترهای مختلفی دارد. مواردی مانند کلینیک میزبان، مهارت و تجربه پزشک، خدمات جانبی، تعداد جلسات مورد نیاز، میزان موضع آسیب‌ دیده و … در برآیند هزینه‌ ها موثر است.

البته پزشک می‌ تواند در اولین جلسه مشاوره یک برآورد کلی به شما بدهد. در این بخش لازم است اشاره کنیم بسیاری از کلینیک‌ ها ممکن است در تبلیغاتشان هزینه‌ های بسیار پایینی را اعلام کنند؛ اما شما باید آگاه باشید که این هزینه پایین ممکن است به قیمت از دست رفتن سلامتی شما که از هر برگه چک و اسکناسی با ارزش‌تر است، تمام شود.

در این کلینیک‌ های غیر تخصصی عموما از افراد بی‌ تجربه، مواد تقلبی و ابزار نامناسب استفاده می‌ شود که هزینه نهایی کار برای فریب مردم کاهش پیدا کند. توصیه ما این است از همان ابتدا به سراغ مراکز معتبر بروید و فریب سودجویان را با قمار‌کردن روی سلامتی خود نخورید.

قطعا هزینه‌ هایی که باید برای جبران خسارات وارد شده بپردازید بسیار بیشتر از هزینه‌ ای خواهد بود که می‌ توانستید به یک کلینیک تخصصی برای دریافت بهترین خدمات ممکن بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت نوبت ویزیت با شماره های زرکلینیک ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ و یا ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵ تماس حاصل نمائید .

fa-home
خانه
fa-user-circle-o
خدمات
fa-phone
اطلاعات تماس