لوگو مطب پوست و مو پوست مو زیبائی ژل بوتاکس فیلر
پی آر پی مو (PRP)

پی آر پی مو (PRP) نام اختصاری درمان با «پلاسمای غنی از پلاکت» می باشد. پی آر پی با افزایش خون رسانی به پیاز مو و افزایش ضخامت مو سبب رشد طبیعی مو می شود و آن را حفظ می کند.

در برخی موارد درمان ریزش مو با پی آر پی با دیگر درمان ها و داروهای ریزش مو ترکیب می شود.

روش درمانی پی آر پی از دهه ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار گرفته است. از پی آر پی برای درمان مشکلاتی مانند ترمیم تاندون ها ، رباط ها و عضلات آسیب دیده نیز استفاده می شود.

هنوز تحقیقات کافی برای اثبات موثر بودن PRP انجام نشده است. همچنین مشخص نیست که برای چه کسی و تحت چه شرایطی بهترین گزینه است.

اما از نظر نظری دلایل کافی برای استفاده از آن در ترمیم مو وجود دارد در واقع به دلیل اینکه این روش نو ظهور و در مراحل ابتدائی است شواهد بالینی برای تایید آن هنوز ضعیف است.

بسته به دلیلی که فرد در حال ریزش مو است می توان تعیین کرد که چه گزینه درمانی به بهترین وجه با نیازهای او مطابقت دارد.

با این حال ، همه روش ها برای همه افراد مفید نیستند. از آنجا که درمان های مبتنی بر prp مو از مواد بیولوژیکی خود بیمار استفاده می کنند ، می توانند به طور موثری مشکلات مربوط به ریزش مو و برخی دیگر از بیماری ها را نیز برطرف کنند.

روش پی آر پی مو

پلاسمای غنی شده از پلاکت یک روش درمانی طبیعی می باشد که از سلول های بنیادی متعلق به بدن خود فرد برای تسریع در رشد موها استفاده می شود. روش prp مو یک روش بسیار مؤثر در درمان ریزش مو جلو سر ، طاسی و کمک به پر پشت شدن موها می باشد.

کانال تلگرام زر کلینیک پوست مو زیبائی
مراحل انجام پی آر پی مو (PRP)

درمان ریزش مو با پی آر پی (prp مو) در سه مرحله انجام می گیرد :


مرحله اول

خون از بدن فرد استخراج می شود سپس خون استخراج شده با دستگاه مخصوصی اماده می شود.


مرحله دوم

پس از حدود ده دقیقه ، خون استخراج شده در دستگاه سانتریفیوژ به سه لایه تقسیم می شود:

پلاسمای خالی از پلاکت
پلاسمای غنی از پلاکت
سلول های قرمز خون

مرحله سوم

به پوست سر تزریق می شود و هر ۴-۶ ماه یکبار نیز تکرار درمان لازم است.

از پی آر پی مو یا پلاسمای خون غنی از پلاکت برای تجدید و تقویت موهای ضعیف و در معرض خطر ریزش استفاده می شود ، با این روش سلول ها به روشی طبیعی ترمیم می شوند.

برای رشد مطلوب ، تراکم طبیعی مو و افزایش تراکم در مناطق کم مو ، ترکیبی از پی آر پی و کاشت مو توصیه می شود.

عوارض پی آر پی مو (PRP)

پایه درمان پی آر پی استخراج خون از بدن خود فرد می باشد ، ابتلا به بیماری های مسری و واگیر یا واکنش آلرژیک انتظار نمی رود.

با این حال همانند درمان های دیگری که به روش تزریقی انجام می شود ، پی آر پی نیز عوارض جانبی به همراه خود دارد. عوارض پی ار پی در درمان ریزش مو می تواند شامل موارد زیر باشد:

آسیب به رگهای خونی یا اعصاب
عفونت
کلسیفیکاسیون در نقاط تزریق
ایجاد اسکار

 

همچنین این احتمال وجود دارد که به ماده بیهوشی استفاده شده در درمان واکنش منفی نشان دهید. اگر تصمیم دارید درمان پی آر پی را برای ریزش مو انجام دهید ، از قبل در مورد بیهوشی یا عدم بیهوشی با پزشک صحبت کنید.

پی آر پی برای اکثریت قریب به اتفاق افراد ایمن است ، اگر شما هر گونه اختلال در خون یا پلاکت دارید. ابتلا به عفونت های فعال یا ویروسی مانند زونا ، یا اگر تحت درمان با داروهای استروئید و رقیق کننده خون مانند کومادین هستید ، شما نباید درمان پی آر پی را انجام دهید.

مزایای پی آر پی مو (PRP)

۱- از خون خود شخص استفاده می شود ، بنابراین لازم نیست نگران بیماری های عفونی و یا واگیردار باشید.

۲- اگر مقدار تزریق کم یا زیاد شود بی اثر و بی خطر می باشد.

۳ – لازم نیست نگران غیر استاندارد بودن و ناشناخته بودن محصول باشید.

۴- هزینه پی آر پی مو بسیار کمتر از روش های دیگر می باشد.

تعداد جلسات پی آر پی مو (PRP)

برای درمان کامل prp مو ، حداقل ۳ تا ۵ جلسه برای اکثر بیماران توصیه می شود. اولین نتایج حتی پس از اولین جلسه قابل مشاهده هستند. زیرا غلظت سلولهای بنیادی ۳-۸ برابر بیشتر از حجم موجود در خون در کل بدن است. پس از جلسات دوم و سوم ، نتیجه تشدید می شود

بعد از سه جلسه اول ، موها ۶۰٪ نسبت به ناحیه قبل از درمان ، متراکم می شوند. اگر از نتیجه ناراضی باشید ، امکان جلسات بیشتر وجود دارد.

در نهایت ، همه اینها به شدت ریزش مو و ترکیب روش های درمانی دیگر بستگی دارد . محدودیتی در تعداد درمانهایی که فرد می تواند انجام دهد وجود ندارد. با این حال ، برای اینکه نتایج شما مدت طولانی تری داشته باشد ، باید هر سال پی آر پی مو را تکرار کنید.

هزینه تزریق ژل و چربی برای کانتورینگ صورت

هزینه انجام prp مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

موقعیت جغرافیایی و مکانی که برای درمان به آن مراجعه می کنید.


کیفیت و فناوری تجهیزاتی که بکار گرفته می شود.


مواد مغذی که به پلاکت ها افزاوده می شود.

بسیاری از طرح های بیمه ای ، پی آر پی مو را یک روش زیبایی می دانند و به همین دلیل هزینه های درمان را پوشش نمی دهد. با اینکه هزینه پی آر پی مو کمتر از کاشت مو است در مقایسه با کاشت مو فقط ۶۰٪ موفقیت پی آر پی در درمان ریزش مو ضمانت می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت نوبت ویزیت با شماره های زرکلینیک ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ و یا ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵ تماس حاصل نمائید .

fa-home
خانه
fa-user-circle-o
خدمات
fa-phone
اطلاعات تماس