لوگو مطب پوست و مو پوست مو زیبائی ژل بوتاکس فیلر
تخلیه چربی بوکال

در افرادی که صورت گردی دارند یا دچار اضافه وزن هستند و از فرم چاق صورت خود راضی نمی‌ باشند ؛ جراحی برداشتن پدهای چربی گونه در داخل گونه ها یک روش عالی برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته صورت است. تخلیه چربی بوکال بهترین روش برای رهایی از شر این چربی ها خواهد بود. این عمل جراحی نسبتا سریع و ساده است که با بی حسی موضعی انجام می شود و جای زخم خارجی ندارد.

از نظر کلاسیک ، در صورت های جذاب تر، صورت تقریبا شبیه به یک قلب و یا مثلث وارونه به نظر می رسد، که گونه ها بزرگترین قسمت هستند و سپس لاغر می شوند تا به سمت استخوان فک کاهش پیدا کنند. هنگامی که کسی دارای پد چربی بوکال بیش از حد باشد، فرم صورت ممکن است مثلث معکوس باشد. در این افراد امتداد قسمت تحتانی صورت در مقایسه با قسمت فوقانی پهن تر است.

جراحی تخلیه چربی یا (بوکال فت) چیست ؟

بهتر است در ابتدا چربی بوکال را بشناسید ، چربی بوکال یک چربی عمقی است که در صورت بیرون زدگی باعث حالت پری و گوشتالو بودن در ناحیه زیر گونه تا قسمت خارجی گوشه لب ها می شود که یک لایه چربی جداگانه در زیر استخوان گونه است .

به طور دقیق می توان گفت بوکال توده ای در ناحیه عضله ای صورت به نام بوکسیاناتور و عضلات سطحی است مقدار چربی بوکال در افراد مختلف متفاوت است ممکن است در برخی افراد به میزان کمتر و در برخی به اندازه بیشتری وجود داشته باشد اگر این لایه ی چربی بیش از حد معمول بزرگ باشد تاثیر منفی بر روی زیبایی فرد خواهد گذاشت .

بوکال فت با نام تخلیه چربی دهانی نیز شناخته شده است بدین دلیل که در این عمل مقداری از چربی داخل دهان برداشته می شود .

دلایل بسیاری باعث چاقی صورت و انباشته شدن چربی در ناحیه گونه ها می شوند از این علل می توان اشاره کرد به :

استفاده از رژیم های غذایی غلط و نامناسب :

امروزه به علت ازدیاد مشغله های کاری افراد توجه کمتری به تغذیه سالم دارند رو آوردن به فست فودها و اغذیه های آماده خود یکی از علل بیشتر شدن چاقی است اندام چاق طبعا صورتی چاق را نیز به دنبال خواهد داشت که چهره ای چاق و گوشتالو مورد پسند هیچکس نمی باشد.

ابتلا به برخی بیماری ها :

گاهی نیز چاقی افراد ربطی به تغذیه آنها نداشته و بر اثر ابتلا به برخی بیماری ها بوجود می آید بیماری هایی از قبیل : کم کاری تیروئید ، بیماری های کلیوی و… مصرف الکل و سایر نوشیدنی های ناسالم نیز میتواند از علل چاقی باشند .

عدم وجود آب کافی در بدن :

هنگامی که بدن دچار کم آبی شود به علت کم شدن آب و نرسیدن مواد معدنی به اندام ها این نواحی از بدن سعی می کنند با فعالیت بیشتر این شرایط را بهبود ببخشند که این اتفاق باعث افزایش حجم در آن اندام ها خواهد شد .

علل ارثی :

برخی نیز چاقی آنها ربطی به بیماری ، تغذیه و… ندارد و دارای علتی ارثی می باشد .

پیری :

گاهی بر اثر بالا رفتن سن افراد دچار لپ های آویزان میشوند .


تمامی این علل میتوانند شخص را برآن دارند تا به دنبال راهی برای خلاصی از این چربی ها باشند تا به چهره دلخواه برسند .

کانال تلگرام زر کلینیک پوست مو زیبائی
محل برش در تخلیه بوکال از کدام ناحیه است؟

برش برای تخلیه چربی بوکال از داخل دهان داده می شود . یک برش ۲ الی ۳ سانتی متر که بلافاصله بعد از عمل به صورت کامل بهبود پیدا می کند .

مراقبت های بعد از تخلیه چربی بوکال

انجام دقیق مراقبت ها و توصیه های پزشک پس از جراحی تخلیه چربی (بوکال فت) به کوتاه تر شدن دوره نقاهت و به حداقل رساندن خطرات و عوارض بعد از عمل کمک بسیاری می کند.

خوشبختانه، مراقبت های بعد از این جراحی بسیار راحت و آسان هستند. مهم ترین آنها عبارتند از:

در ۳ تا ۴ روز اول باید از غذاهای آبکی ونرم استفاده کنید و کمترین استفاده از دهان و فک خود را داشته باشید.


بعد از هر وعده خوردن یا آشامیدن حتما فضای دهان با سرم های مخصوص شستشو داده شود.


طبق تجویز پزشک تا یک هفته بعد از عمل از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید .


در حالت استراحت سر خود را بالا نگه دارید تا نواحی جراحی شده تا چند روز بعد از عمل که به حالت طبیعی برمی گردند کمترین فشار را به شما تحمیل کنند.


تا زمانی که محل جراحی به خوبی درمان نشده سیگار نکشید.


بخیه ها و محل زخم را با زبانتان لمس نکنید.


از انجام ورزش‌ هایی که ممکن است طی آن به صورتتان ضربه وارد شود نظیر ورزش‌ های رزمی تا درمان کامل محل زخم دوری کنید.


بهتر است تا یک هفته بعد از عمل، از گِن مخصوص صورت جهت کاهش تورم و فشار بر روی صورت استفاده کنید.

دوره نقاهت بعد از تخلیه چربی بوکال

طول دوره بهبودی می تواند بسته به نوع عمل جراحی شما متفاوت باشد، اما اکثر افرادی که این عمل را انجام داده اند در عرض دو تا سه روز به کار و بیشتر فعالیت های روزانه خود بازمی گردند.

از مزایای جراحی بوکال فت این است که بعد از انجام آن کبودی و تورم زیادی وجود نخواهد داشت.

بیماران معمولا خونریزی ندارند و به همین دلیل فرد می‌ تواند در ساعات کوتاهی پس از عمل مرخص شود.

ممکن است فرد تا چند روز بعد از عمل احساس درد یا ناراحتی داشته باشد که با مصرف داروهای مسکن می توانید درد را کمتر کنید.

در موارد نادر، ممکن است در ۱ الی ۲ روز ابتدایی جای زخم و بخیه همراه با خونریزی باشد.

خوشبختانه جای بخیه در داخل دهان پس از مدتی به طور کامل برطرف می شود و هیچ گونه جای زخم و اسکار باقی نمی ماند.

پس از جراحی تخلیه چربی، در همان روز بیمار ترخیص شده و به خانه باز میگردد.

هزینه جراحی تخلیه چربی

مسأله بسیار مهم برای متقاضیان تخلیه چربی ، هزینه‌ ای است که باید برای انجام این عمل زیبایی پرداخت کنند. در ابتدا لازم است این نکته را بیان کنیم که چون بوکال فت جز عمل‌ های زیبایی به حساب می‌ آید، لذا تمامی هزینه‌ ها بر عهده شما بوده و نباید از شرکت‌ های بیمه انتظار پرداخت بخشی از وجه را داشته باشید.

هزینه جراحی تخلیه چربی بر اساس میزان چربی تجمع یافته در چهره و در نتیجه میزان نیاز به تخلیه چربی، دستمزد متخصص و هزینه‌ های پایه کلینیک، متفاوت خواهد بود.

بنابر این اگر فردی ادعا می‌ کند که هزینه بوکال فت صورت بسیار گران تمام خواهد شد، بهتر است به این حرف اکتفا نکرده و از جراح مد نظر خود پیرامون این موضوع سؤال بپرسید چون وضعیت افراد با هم متفاوت بوده و همین موضوع بر روی قیمت تأثیر می‌ گذارد.

همان طور که گفتیم هزینه جراحی تخلیه چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها مهارت و تجربه پزشک در انجام بوکال فت است . اگر می خواهید از هزینه جراحی تخلیه چربی در تهران آگاه شوید با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ و یا ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵ تماس حاصل فرمایید.

fa-home
خانه
fa-user-circle-o
خدمات
fa-phone
اطلاعات تماس