لوگو مطب پوست و مو پوست مو زیبائی ژل بوتاکس فیلر
بلفاروپلاستی

 بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. با انجام این عمل می توان افتادگی پوست پلک ، نمای پف آلود و ناهمواری های ناشی از برجستگی یا قرار گیری نامناسب کمپارتمان های چربی اطراف چشم را بهبود بخشید.

باید دقت نمود گاهی نمای پف آلود پلک ها ناشی از تجمع مایع بین بافتی یا همان ورم می باشد که با جراحی بلفاروپلاستی قابل اصلاح نمی باشد و پزشک با شرح حال و معاینه پیش از عمل این موارد را تشخیص داده و شما را راهنمایی خواهد نمود.

در سالهای اخیر با آگاهی از اهمیت حفظ حجم و پری (Fullness) نواحی اطراف چشم ها در ایجاد ظاهری جوانتر و چشمانی جذاب تر، عمل پلک در تهران از شیوه های قدیمی تر برداشت زیاد چربی و عضله پلک ها که گاهی منجر به ایجاد نمای گود رفته در اطراف چشم می گردید به تکنیک های نوین حداقل برداشت بافت های مذکور تغییر نموده است.

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک

با افزایش سن و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و جمع شدن چربی در ناحیه پلک بالایی، منجر به افتادگی پلک می شود. افتادگی پلک باعث از دست رفتن زیبایی و گاهی مشکل در بینایی افراد می شود. عمل زیبایی بلفاروپلاستی یک راه حل تضمینی و ماندگار در جهت رفع شلی و چین و چروک در ناحیه پلک بالایی و پایینی می باشد. چشمان یکی از فاکتور های اصلی در زیبایی افراد به شمار می روند.

عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) با بالا کشیدن پلک بالایی باعث رفع چین و چروک ناحیه پلک می شود. این عمل باعث جوان سازی چهره شما می شود. جراحی پلک باعث حفظ فرم چشمان شده و نواحی اطراف قرنیه (سفیدی چشم) بیشتر به چشم می خورند.

کانال تلگرام زر کلینیک پوست مو زیبائی
عمل جراحی بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

عمل جراحی پلک برای هر کسی که به سن قانونی رسیده باشد قابل انجام است. اما معمولا افتادگی پلک بر اثر کهولت سن تشدید شده و نیاز به آن بیشتر می شود. این عمل برای افرادی که افتادگی پلک را به صورت موروثی دارند حتی در سن های پایین نیز انجام می شود.

هدف از انجام بلفاروپلاستی در برخی مواقع زیبایی و در برخی درمانی است . در برخی بیماران مشاهده شده که پوست ها و چربی های اضافه به حدی در پلک سنگینی می کنند، که مراجعه کننده دچار نقص در بینایی می باشد.

اما نگران نباشید ما در زرکلینیک خدمات مشاوره رایگان داریم. پزشکان متخصص ما شما را قبل از عمل زیبایی آنالیز کرده و در صورتی که واجد شرایط بودید، عمل شما با اطمینان خاطر انجام می شود.

عوارض احتمالی بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی بلفاروپلاستی دارای عوارض احتمالی می باشد. اکثر این عوارض در اثر کمبود مهارت یا تجهیزات کلینیک زیبایی است. ما در زرکلینیک این تضمین را به شما می دهیم که ماهر ترین پزشک ها و بیشترین تجهیزات را برای عمل جراحی شما تدارک ببینیم.

شرایط شما قدم به قدم بعد از عمل زیبایی پلک بررسی می شود. اما در ادامه با برخی عوارض احتمالی عمل زیبایی بلفاروپلاستی آشنا می شویم:

عفونت پوستی در ناحیه پلک های که بیشتر حاصل عدم مهارت پزشک رخ می دهد.


یکسان نبودن حالت پلک ها


دوبینی


خطرات ناشی از بی حسی و بی هوشی

 

توصیه می شود بعد از عمل در نواحی پلک های از کرم های مرطوب کننده یا بخور استفاده کنید تا از خشکی پلک ها جلوگیری شود.

مدت زمان نقاهت بلفاروپلاستی

دوران نقاهت عمل جراحی پلک به عوامل مختلفی بستگی دارد. انتخاب پزشک ماهر و تجهیزات کافی در کوتاه تر شدن دوران نقاهت بسیار تآثیر گذار است. ما در زرکلینیک این اطمینان را به بیماران می دهیم که از بالاترین تجهیزات و پزشکان با تجربه برای عمل بلفاروپلاستی استفاده کنیم.

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی است و همانند هر عمل جراحی دیگیری دارای دوران نقاهت می باشد و این کاملا طبیعی است. منظور ما از نقاهت کبودی ناحیه پلک ها و بخیه هایی است که در ناحیه پلک زده شده است.

ما در زرکلینیک این اطمینان را می دهیم که مراجعه کننده از همان روز اول جراحی می تواند به کار های روزمره خود مشغول شود اما اقداماتی که تنها در ۴۸ ساعت اول باید انجام شود به قرار زیر است:

محدود کردن کار با موبایل و تبلیت و تماشای تلویزیون
زدن عینک آفتابی
بالا قرار گرفتن سر از بدن به هنگام خواب

ضمنا توجه داشته باشید وجود درد و کبودی در ناحیه دور چشم طی ۴۸ ساعت اول طبیعی است.

پیشنهاد می شود که در ۴۸ ساعت اول از کمپرس های سرد استفاده کنید. در صورت تجربه ی درد غیر عادی بعد از عمل به سرعت با زرکلینیک تماس بگیرید تا متخصصان ما شرایط شما را بررسی کنند.

ماندگاری نتایج حاصل از جراحی بلفاروپلاستی

نکته ای که درباره ی ماندگاری عمل جراحی بلفاروپلاستی باید در نظر داشت این است که این یک عمل جراحی است. در طی این عمل جراحی تمام پوست ها و چربی های اضافی نواحی پلک های برداشته شده است لذا ماندگاری بالایی دارد. شما بعد از عمل بلفاروپلاستی حداقل تا هشت تا ده سال دچار افتادگی پلک نخواهید شد.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود ؟

اگر عمل جراحی برای هر دو پلک بالا و پایین با هم انجام گردد ، معمولا دو ساعت طول می کشد و به احتمال زیاد پزشک شما با استفاده از بی حسی موضعی این کار را انجام می دهد. اگر عمل جراحی روی هر چهار پلک انجام شود ، جراح احتمالا در ابتدا از پلک های بالا شروع می کند.

جراح پلک ، معمولا یک برش در طول خطوط طبیعی پلک ها می زند و از طریق این برش ، پوست را از بافت زیرین جدا نموده و چربی و پوست اضافی را بر می دارد. سپس محل برش را با سوزن های بسیار نازک بخیه می زند. بخیه پلک های بالایی برای سه تا شش روز باقی می ماند.

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین چگونه انجام می شود ؟

جراحی بلفاروپلاستی بر روی پلک های زیرین با استفاده از تکنیک های مختلف انجام می شود. جراحی پف پلک پایین ، بسته به روش استفاده شده ممکن است نیاز به بخیه نداشته باشد. لازم به ذکر است که در روش ارجح ؛ جراح برای برداشتن چربی اضافی موجود در کیسه های چربی پلک های پایین ، برش را از داخل پلک ایجاد می کند که این برش قابل مشاهده نیست.

هزینه بلفاروپلاستی

لازم به ذکر است هنگامی بیمه هزینه بلفاروپلاستی را به عهده می گیرد که این جراحی بر روی پلک بالا ، جهت افزایش دید بیمار انجام شود ؛ در غیر این صورت یک عمل زیبایی به حساب می آید و بیمه ، هزینه جراحی های زیبایی را پرداخت نمی کند.

به دلیل فاکتورهای بسیاری که در بلفاروپلاستی ، تاثیر گذار است ؛ نمی توان هزینه دقیق آن را بیان کرد ؛ برای آگاهی از هزینه عمل پلک ، می توانید با زرکلینیک تماس گرفته و پس از دریافت نوبت به آن مراجعه کنید.

fa-home
خانه
fa-user-circle-o
خدمات
fa-phone
اطلاعات تماس